Otomobilin Tarihçesi
Otomobili kelime anlamıyla inceleyecek olursak yunanca kendiliğinden demek auto ve Latincede hareketli demek mobile kelimelerinin birleşmesiyle oluşmuştur. İlk çıktığı dönemden inceleyecek olursak o zamanlar at arabaları farklı bir sistemde yani ittirmeden ve çekmeden kendiliğinde hareket etiği için bu ismi vermişlerdir.
Otomobil icat edilmeden önce insan oğlu birçok aşamadan geçmiştir. Bunları inceleyecek olursak ortada teknoloji diye bir şeyi olmadığı zamanlarda insanlar işlerin hafifletmek için binek hayvanlarını kullanmışlardır. Sonra tekerleğin icadıyla birlikte iki veya dört tekerlekli yük taşıya bilen araçlar yapmışlardır. Tekerleğin icadıyla yapılan bu araçlar sayesinde insan oğlunun işleri daha kolaylaşmıştır. Yani artık tarım işleri , göç ,yük taşıma daha kolaylaşmıştır.
Bu araçların ilk üretildiğinde sadece ihtiyaçlarını karşılamak için kullanılırken gün geçtikçe ihtiyaçtan çok olmasa olmazı olmuştur. Araçlar yaygınlaştıkça artık daha modern daha süslü bir hal almıştır. İnsanlar gösteriş bağımlı olmaya başladığı zamandır. Çünkü araçlar güç göstergesiydi.
Tarih de her zaman teknoloji ihtiyaçları karşılamak için geliştirilmiştir. Otomobil icat edilmeden önce at arabaları kullanılırken zaman içerisinde ihtiyacı karşılayamaz hale gelmiştir. Bunun üzerine insan oğlu arayış içerisine girerek otomobil yollunda ilk adımı atarak bisikleti icat ettiler. İlk olarak bisikletler iki tekerli üretilmiştir daha sonra hız kesmeden üç tekerlekli bisikletler üretilmiştir. İlerleyen yıllarda otomobil üretimine sanayi devriminin yapılmasıyla bir adım daha yaklaştılar. Sanayi devriminin insan oğluna kazandırdıklarından biride buhar olmuştur. Buharla çalışan bir çok makine yapılmıştır. Buhar makinelerini tekerlerle ilk buluşması 1770 yılında Cugnot tarafından yapılmıştır. Bu makinenin yapılması otomobile uzanan yolculukta en belirgin kilometre taşıdır.
Gerçek anlamda otomobil sanayisinin kuruluşu 1860’lar ve 1870’lere tekabül etmektedir. Bu tarihlerde Avrupa nın en büyük güçlerinde Almanya ve Fransa ve diğer bir kaç Avrupa ülkesi geliştirilmesi için girişimlere başlamışlardır. Kısa bir sonra ABD’nin katkılarıyla benzinli motorun icadıyla birlikte dünyada yaygınlaşmıştır.
Tam anlamıyla otomobilin ilk üretimi 1885’e denk gelirken Alman Kral Benz tarafından yapılırken üretilin otomobil iki kişilik bir bisikleti andırmaktaydı. Bu görünümünde sıyrılması fazla uzun sürmedi sadece bir yıl sonra Gottlieb Daimler kullanılan motoru at arabalarında kullanarak farklı bir boyut kazandırmıştır. Ortaya güzel sonuçlar kaşısın da iyileştirme çalışmalarına hız vermişlerdir. 1891 tarihinde Fransız Rene Levassor şimdilerde klasik araba olarak isimlendirdiğimiz ilk otomobil yapılmıştır. İcadın yeni olduğu zamanlarda insanlar tarafından daha kanıksanmadığı için otomobile önden biri bayrak sallayarak yollu acıyorlardı. Ve en sonunda insanlığın vazgeçilmez olacağı buluş yapılmıştı. Yapılan ilk otomobilin çalışma prensibi yerli yerine oturduktan sonra daha güçlü ve daha hızlı otomobil üretmeyi amaçlamışlardır. Bu amaçlar doğrultusunda yeni fabrikalar açılmıştır. Sayıları 1898’de 50 adet iken 16 yıl sonra sayıları 241′ e ulaşmıştır. Fabrikaların çoğalmasıyla farklı tip de araçlar üretilmeye başlanmıştır. Bu araçları birbirinde ayırmak için etiketler ve amblemler kullanmışlardır. Fabrikaların çoğalması beklenirken seri üretimin başlaması sonucunda küçük çaplı firmalar bu rekabete fazla dayanamayarak kapanmıştır.
Avrupalı meslektaşları teoride boğulurken ABD’li bilim insanları pratik zekaların kullanarak otomobil dünyasını liderlik etmeye başlamışlardır. Otomobil tarihi 2. dünya savaşına kadar hızlı bir bicimde devam ederken 2. dünya savaşını etkisiyle bu hız 10 katına çıkmıştır. 19. yy ‘ın sonlarına doğru artık dış görünümde motor kadar önem kazanmıştır.
►ABONE OLMAYI UNUTMAYIN
►SOSYAL MEDYA HESAPLARIMIZ
►FACEBOOK: https://www.facebook.com/seslibilgilertv
►İNSTAGRAM: https://www.instagram.com/seslibilgilertv
►TWİTTER: https://twitter.com/sesli_tv
►BLOG: https://seslibilgilertv.blogspot.com.tr/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder